ANOTHER ASPECT er baseret på troen på, at de har en forpligtelse til at overveje hvert enkelt trin i vores operationer og endda ud over det; fra hvordan de køber vores råmaterialer over, hvordan det forarbejdes og sys, hvordan de pakker det og de måder, de sender vores produkt til, hvordan deres forbruger bedst kan pleje produktet, hvordan det kan genbruges. Deres samlinger vokser fra en påskønnelse af at gå om ens daglige rutiner og samtidig give plads til nye eventyr. Ved at bygge på arketypiske former og klassiske elementer ønsker de at skabe tøj, der kan supplere, hvor deres hverdagsrejse måtte føre os, det være sig mod velkendte stier eller ad ukendte ruter.

Begyndende som et lille mærke med minimale midler, stramme margener og små ordrer, er de helt klar over, at disse forhold ikke er egnede til at give dem mulighed for at blive det førende ansvarlige herretøjsmærke. De er dog overbeviste om, at de som brand kan nå dette punkt gennem en kontinuerlig vægt på at blive bedre til at gøre det bedre, dag for dag, produkt for produkt, ordre efter ordre, at passe på den planet, vi bebor, ved at skabe genstande, der ‘ Jeg bliver interessant i dag, i morgen og om ti år.